Followers

Sharing is Caring.....

"Bukan siapa yang berkata tetapi apa yang dikatakan"
Hidup dan Matiku Hanya KeranaMU. Tunjukkanlah aku ke jalan syurgaMU

Tuesday, February 15, 2011

Peringatan utk saya, awk, &kalian.


Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah.
Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan dibazirkan perasaan itu karena kita masih tidak mempunyai hak untuk membuat begitu.
Yang dicari walau bukan putera raja, biarlah putera Agama.
Yang diimpi, biarlah tak punya rupa, asal sedap dipandang mata.
Yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat rohani dan hati.
Yang diharap, bukan jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat.
Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang, kerana diri ini serikandi dengan silam yang kelam.
Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia.
Dan yg akan terjadi, andai tak sama dgn kehendak hati, insyaAllah ku redha ketetapan Illahi..
Wahai wanita, ku ingatkan diriku dan dirimu, peliharalah diri dan jagalah kesucian.. semoga redha Allah akan sentiasa mengiringi dan memberkati perjalanan hidup ini.
"Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki."

3 comments:

muna majidah said...

"Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki."

owh, ea??
kat kelas pn ada lelaki..
camne ni?
xnak gi lah kelas esk!
hehe, sbb mmg xde kelas pn hr rabu

*bagi merebut gelaran sebaik2 wanita, bukanlah beerti perlu berlari sejauh2nya dr lelaki dan memang xmampu sbenarnya. yela, sbb nk mkn g cafe, ada lelaki gak.lagi2 mmg ada dalil bhw lelaki n perempuan slg mmerlukn. tp yg penting perempuan tu xperlu suka2 menonjol2kn diri kpd lelaki tanpa sebarang urusan dan sebab

thanx pinaz 4 this reminder!sesama usha ke arah lebih baik

little daie said...

ye finaz
amin ya rabbal alamin...

nazfynaz said...

for muna:i like ur statement~ INSYAALLAH sy akan berusaha kearah yg lebih baik :)

for nadhirah: amin ya.harap2 warak &stylo.hehe.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this widget here