Followers

Sharing is Caring.....

"Bukan siapa yang berkata tetapi apa yang dikatakan"
Hidup dan Matiku Hanya KeranaMU. Tunjukkanlah aku ke jalan syurgaMU

Wednesday, March 9, 2011

Memori Gunung Datuk

Tajuk: Ekspedisi Gunung Datuk, rembau, n9
Tarikh: 6 mac 2011
Masa: 6.30pagi (katenya berkumpul waktu tu..tapi biasela bertolak lmbt, 7.40 baru lalu highway )
Bilangan Peserta: 49 orang sahaja terdiri daripada pelbagai ahli kumpulan bdk accounting!


pengalaman:
terlalu banyak dugaan utk mendaki gunung ini...
di awal pagi lagi sudah diduga dgn tiada air..
tapi xbermakna kami xmandi ye pagi itu...kami terpaksa berhijrah ke blok lain utk mandi utk memastikan kami segar utk mendaki!! yeahhh!
kemudian disajikan nasi lemak sebagai sumber tenaga kami..(alhamdulillah wlupun sambalnya sgt pedas)hehhee.....
kami sampai di gunung datuk pukul 9.30 pagi....
utk mengelakkan kekejangan otot, senamrobik diketuai oleh syahir ...

Jam 10 pagi kami mula mendaki...mula2 tu semangat la juga..
almaklumla pertama kali mendaki gunung!
hehe....
mendaki sambil menikmati ciptaan alam.. SUBHANALLAH...
cantek sungguh! pokok2 hidup menghijau..
binatang2+ serengga pun ade..xlupe pda pacat yg telah gigit rakan2 sy! hehhe
bukan senang utk mendaki gunung..
perlu stamina + motivasi yg sgt tggi utk sampai diatas....
walaupun ade yg pengsan, pitam, lapar,,
itu bukan alasan utk tidak sampai ke puncak...
berkat sokongan rakan2 semua dan tenaga diberi oleh ALLAH..kami selamat sampai di puncak gunung datuk dlm masa 2jam stgh.....
tahniah utk kalian sume...i'm proud of u!
bila da sampai dipuncak..terasa sgt terharu dan sedeh..
macam tak percaya boleh daki tahap yg tggi ini..
adelah lebih kurang 2000++ meter ketinggian dr dasar laut.
sambil muhasabah diri dan fikir sejenak...
GUNUNG IBARAT PENGAJIAN 
PUNCAK GUNUNG IBARAT KEJAYAAN YG DIPEROLEH 
tanpa usaha+ doa+tawakal xmungkin boleh samapai ke puncak..
begitu juga dlm pelajaran..kita perlu sokongan dari rakan2, pensyarah, rajin utk berjaya..
tanpa kata2 semangat mungkin kita juga putus asa utk smpi ke puncak...
oleh itu, sentiasa lah berfikiran positif utk melakukan sesuatu...
usaha tangga kejayaan... kejayaan tidak datang bergolek..
terasa nikmat apabila kejayaan itu hasil titik peluh kita sendiri disamping faktor2 sampingan...
mudah-mudahan apa yg kita lakukan diberkati oleh NYA...

NIAT KERANA ALLAH..INSYAALLAH DIPERMUDAHKAN.
waallualam...

p/s: kalo teringin nak tgk gmbr pendakian kami..lawat my facebook :)

2 comments:

little daie said...

Ye!! kejayaan tidak dtg bergolek fynaz...
sebab itu kita tidak boleh bergolek ketika turun...^_^

fynazsya said...

nad. kalo kiter da berjaya..
mungkin kita xkan turun dgn bergolek..
mungkin kita akan mencipta sesuatu teknologi baru utk memudahkan kita trun gunung dgn cepat :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this widget here