Followers

Sharing is Caring.....

"Bukan siapa yang berkata tetapi apa yang dikatakan"
Hidup dan Matiku Hanya KeranaMU. Tunjukkanlah aku ke jalan syurgaMU

Wednesday, July 20, 2011

ketakutan



apa perasaan anda tiba-tiba ada seorang budak lelaki yang tidak dikenali sedang kayuh basikal,
(berbaju biru, badan agak besar, bertopi kuning, kulit hitam-hitam manis)
dengan yakin nya masuk ke perkerangan rumah anda....
(rumah ini tiada pagar..sesiapa saja boleh masuk)
kemudian, secara kebetulan pintu memang terbuka secara luas..
terus budak itu duduk di hadapan pintu dan berkata,
"kak, nak seringgit..!!"

apa perasaan anda?
dan apa yang anda lakukan?
Ya Allah, paniknya saya ketika itu... yelah kan,,budak yang tak dikenali..
lain lah kalau orang kampung ke..anak jiran ke...
bolehlah kita duduk melayan nya..borak-borak..
pada dasarnya, boleh dikatakan mungkin bdk ni bermasalah.
tapi saya ni masih punyai sifat kemanusiaan lagi.takdelah nak terus halau...

kerap kali budak ni kata..
"kak, nak seringgit!!"".. boleh la.. seringgit je pun.."
"ye dek.. akak bagi..tapi adek tunggu luar ye.. sebab mak akak tak balik lagi.."
*budak ni duduk di pintu. tak nak beralih..*

"adik nak air???"
"tak nak.. nak seringgit juga!!!!..waaaa...."

lalu dia terus menangis sebab saya tak bagi dia duit.
bukan tak nak bagi, tapi takut masa saya ambil duit dlm bilik, dia akan merayau-rayau dlm rumah dan rumah memang tiada orang.
dan akhirnya, saya pun tawakal..

selepas dia dapat seringgit. terus dia pergi.
terus saya tutup pintu rumah. takut dia apa2 kan saya.
sempat lagi saya mengintai.. hahaaa
tapi, budak itu terus bukak beg dompet, masuk kan duet..
(eh, siap bdk ni bawa beg duet..rasanya ada ic..betul ke tidak budak ni..*monolog dlm hati*)

tiba-tiba ..muka dia tercongok kat tingkap rumah..
pandang saya tanpa berkelip.....
alamak.. ape budak ni nak buat...waaaaa...


kemudian. saya terfikir, adakah tindakan saya ini salah?
kejam kah saya?
tapi saya berbuat begitu sebab atas dasar keselamatan dirumah.
bukan nak memperlekehkan dia, tapi saya terkejut.
cuak beb!!!
apa tindakan anda sekiranya anda berada ditempat saya?

tolong bantu, Ya Allah....

3 comments:

GrEeN CrYsTaL said...

klu aku la,aku tya budak 2.."adik2..apa yang adik nk wat kat sni?ce cite,ce cite..."

fynazsya said...

iqmal:
hahaha.. mesti budak tu ckp.. nak seringgit la!!!

GrEeN CrYsTaL said...

haha...actually apa je yg trjadi..ce cite...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this widget here