Followers

Sharing is Caring.....

"Bukan siapa yang berkata tetapi apa yang dikatakan"
Hidup dan Matiku Hanya KeranaMU. Tunjukkanlah aku ke jalan syurgaMU

Thursday, September 1, 2011

Exclusive for Eid only !

salam. walaupun tajuk tu bahasa inggeris..tapi aku nak cerita dalam bahasa melayu.
Martabatkan bahasa melayu.. (bangga A samad said )

Di temani dengan bunyi mercun bunga api yang ala-ala countdown tu, memang terasa nak cerita pasal raya je walaupun tahun ini ada merdeka sekali. Aku belum nak patriotik lagi cerita pasal kemerdekaan. Maaf zahir la ye. hehee....

Raya pertama,...
Buat pertama kali, menitiskan airmata sebab raya tanpa ayah... ok, ayah pergi berkhidmat untuk negara di mekah. Jadinya, hanya skype ajela yang menghubungkan kami.. Thanks skype.. Baru sekarang aku dapat rasekan bila raya tanpa orang tersayang. serius pilu! bagi mereka yang telah kembali ke rahmatullah, AL FATIHAH... bagi orang tersayang masih hidup lagi. Jangan persiakan. Hargailah mereka.

Raya kedua:
seperti biasa rumah aku jadi serbuan. Memang penat lah kan. tak cukup kaki tangan. rasa macam nak tercabut je. Tapi nak buat macam mana setahun sekali je rase penat macam ni. haha. Layan kan jela....

Raya ketiga:
giliran aku pulak serbu rumah orang. Bak kata mak aku, kalau raya lambat2 ni suasana dah hilang. so, hari ini juga kena khatam rumah sedara mara.

Raya keempat dan seterusnya .. (bakal mendatang)
nak pergi raya rumah member sekolah dulu-dulu. rindu tahap gaban pada mereka. pastu nak pergi terapi alphaone sebab dah makan banyak, mesti sistem badan dah terencat. hahaha....

nak mengadu pasal duit raya pula, waaaaaaaa... aku jeles tengok adik-adik aku... duit berkepok. orang bagi duit raya macam ikut ketinggian bukan umur. aku sekolah lagi. tingkatan 9. haha.. masih layak untuk mendapat duit raya. Walaupun aku tak dapat kutip angpow banyak-banyak tapi jumlah nya masih lagi aku championnnn.. yehhaaaa....

lenguh lah asyik menulis je, nah tengok gambar jela ea. bukan senang aku nak tayang muka empunya tanah ni. special for raya only. have a nice watching..


kembar yg tak kembar sangat. kabaya :)

anak sapa ni?

my BF ( brother friend)

my sedagha... makan kenyang2. penat aku hidang

mana lah orang ni. lambat sangat...

with ahmad alif haikal.. a.k.a anak sedara paling comel

makan sambil bergambar

gigit jari lah dik oi..xdpt duit raya ea???

alahai muaz, haus yee??

ni kenapa pulak?


kanak-kanak riang dah "mengemas"  permainan


sekian saja untuk tatapan pembaca semua.. tak boleh banyak2. nanti rugi. haha.. btw, selamat hari raya! mana gambar korang? share lah :)

2 comments:

::budak:: said...

slmt hari raya sakan :)
hehe

FynazsyAcca said...

daH puas berhari raya .:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this widget here