Followers

Sharing is Caring.....

"Bukan siapa yang berkata tetapi apa yang dikatakan"
Hidup dan Matiku Hanya KeranaMU. Tunjukkanlah aku ke jalan syurgaMU

Tuesday, February 7, 2012

Fitrah "Kasih" Seorang Hamba

Fitrah Sekalian Hamba

Keinginan bertemu pasangan jiwa, bukankah itu sebuah fitrah seorang hamba? Semua itu hadir tanpa disedari sebelumnya, hingga tanpa sedar telah menjadi sebahagian hidup dan kehidupan tak terpisah lagi. 

Ikhtiar, Munajat &Untaian Doa

Kembalikan segala urusan hanya kepada-NYA, bukankah hanya Dia Maha Memberi dan Maha Pengasih. Ikhtiar, munajat serta untaian doa tiada habis-habisnya curahkanlah kepada Sang Pemilik Hati. Tak usah bandingkan diri dengan orang lain, kerana Dia pasti memberi yang terbaik untuk setiap hamba-NYA meski pun ada kalanya kita sekalian hamba ini alpa. Bukankah kalau sudah saatnya tiba, jodoh tak akan lari ke mana. Kerana sejak roh telah menyatu dengan jasad, siapa belahan jiwamu pun telah dituliskan-NYA

Temui Rahsia di sebaliknya

Allah kadangkala takdirkan pelbagai kejadian dan episod hidup agar insan belajar, mendapat ganjaran pahala, menemui pelbagai hikmat dan menjadi hamba yang lebih bersyukur dan akur dengan keagungan-NYA.

"Ada 3 gologan ALLAH janjikan akan menolong mereka iaitu: 
1. Orang yang bernikah dengan tujuan menjaga kesucian dirinya
2. Hamba ingin memerdekakan dirinya
3. Orang yang berjihad / berperang di jalan ALLAH"
(Hadis Riwayat At-Tarmizi)

kenal tak? hehee

sweet kan?


























saya mahu IM juga ^.^

4 comments:

little daie said...

finaz nak IM jgk?
hee...biarlah 'IM' pada sifatnya juga^_^

FynazsyAcca said...

INSYAALLAH, nanti sy bgtaw kat IM ye...huhuhu

hudahassan ^^ said...

sabo finaz . hehe . sampai seru nanti , ade lah tuhh :)

FynazsyAcca said...

huda, saya tengah brsbr la ni. Kalau tak cuti hri tu da slmt jalan da. Wee :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this widget here