Followers

Sharing is Caring.....

"Bukan siapa yang berkata tetapi apa yang dikatakan"
Hidup dan Matiku Hanya KeranaMU. Tunjukkanlah aku ke jalan syurgaMU

Saturday, May 7, 2011

ikut kata hati..

tiba2 hati bertanya sesuatu kepada tuanya..
"tak rindu melaka ke?"
jawab si empunya.."rindu kampung,.. tapi exam ada satu lagi..cam na nak blek"
tetapi bila lihat kawan2 balik ke kampung...
salah seorang sahabat berkata si empunya...
"ala, balik jela..exm lambat lagi..dok sini pun ko xbaca buku..bek ko balek.."
hurm...idea yg boleh diterima akal..
ohh tak leh jadi..nak balik la..

bila dekat terminal..terpandang akan satu iklan..
"selamat hari ibu".
eh bila hari ibu ea? nampak sgt beta tidak mengambil peduli akan dunia luar...maafkan saya..
owh, mungkin ini hikmah bila hati terasa mahu balik ke kampung..
rupa2nya mahu menyambut bersama dgn ibu tercinta,,,
hahaha.....

bila sampai rumah je.,...
oho,,, byk nya aktiviti,,,pergi buat pasport, hantar adik, shopping, pergi uma org kawen..
wah! byk gler..padahal nak exam muamalat khmis ni..
tapi xpe, gembirakan hati orang lain..xsalah kan?? dapat pahala lagi..:)..

tidak lupa pada kak ada dan abg sopi..
tahniah dapat ahli keluarga baru...nama ape ye???
makin meriah la rumah nenek..
.untie yg comel ni nak sgt jmp kamu! sabar ye baby..


moral of the story,..
hikmah: dapat pulang.rindu family...:)
dugaan: oho..kaki terkehel..moga cepat sembuh..nak exam ni... :(

4 comments:

mar mp 86's said...

best kan dpt balik melaka? :)

take care!

fynazsya said...

mmg best..rupa2nya hati ni suh balik smbut haru ibu agaknya..
hahaha,,
u too, take care!
jgn jd cm saya...
kaki cedera..hahah

little daie said...

wa... org tu balik melaka la

^_^kim salam mama

fynazsya said...

nad: yelaa...
jeles la tgk org tu balik putrajaya..nak juga balik melaka :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this widget here