Followers

Sharing is Caring.....

"Bukan siapa yang berkata tetapi apa yang dikatakan"
Hidup dan Matiku Hanya KeranaMU. Tunjukkanlah aku ke jalan syurgaMU

Saturday, May 28, 2011

Contengan Jalanan

regards!
see the title? its not vandalisme.....
not like this.....


but its all about Contengan pengalaman perjalanan mencari Tuhan.....



THE MAN WHO DECIDED TO CHANGE ON THE 12TH HOURS DIES ON THE 11TH




sebenarnya tajuk ini adalah daripada buku yg saya baca....
penulisnya hlovate... agak best! bahasanya sungguh simple! can make trouble..
banyak juga input yang dapat dari novel ni..
nak cari ilmu pun bukan dari buku ilmiah saja...
dalam novel pun kadang2 ada juga yg manfaatnya! huhu...

hidup tak ada cita-cita itu namanya sia-sia.
betul.setiap inidividu ada matlamat utk dicapai
walaupun kita tahu hidup ini berakhir dengan kematian, tapi jangan lah biarkan ia sia-sia.
everybody knows death is inevitably coming, but it never fails to catch everybody by surprise everytime one is going
manfaatkan masa anda. masa tak pernah menunggu manusia.
one who fails to plan is planning to fail

peluang dalam hidup ini sama juga macam keretapi,perlu digapai waktu dia sekejap terhenti depan diri, terlewat sesaat makan asap.
peluang.oppurtunities. gunakan sebaiknya. ia tidak datang banyak kali.
ikut rezeki. peluang yang ada akan merubah hidup kita..
dan ia juga berdasarkan niat utk menggunakan peluang itu.

cukupkah sekadar harta, kerja dan keluarga jadi sebab berputih mata kalau itu hajat yg tak tercapai sebelum tinggalkan dunia?
money is not everything. but ALLAH is everything.
janganlah kejar dunia semata-mata sehingga melupakan ukhrawi.

"katakanlah, sekali-kali tak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan ALLAH utk kami. Dialah Pelindung kami, dan hanya kepada Allah orang-orang yang beriman harus bertawakal." -(at taubah: 51)
takutnya bila terkenang result akan keluar..waaa...cuakzz wooo...
result muet lagi..harap2 ok..INSYAALLAH..bertawakal jela...

Live the moment. Cherish the present. Anticipate the future. Frame the yesteryear.



actually this entry is all about this book.
friends, u should read this book..
really enjoy.read and felt about people experience.

p/s: tetiba nak rasa "backpacking" bulan ramadhan di australia or overseas.
macam best je. hurm,... niat jela wei.. Malaysia pun xhabis jelajah.
hahaa.......

6 comments:

mar mp 86's said...

jom backpacking ke aussie, pnaz! :)

fynazsya said...

mar: kne cari dana dulu la gitu..wei, pasport pun aku xde..waaaa

~cik atin~ said...

waaaa...ko da ade stok ke novel ni??...teringin ngat nak bace novel ni....he6

syeedafabewlaz said...

beskan novel halovate,,,hehehe,,,i dah bce byak jugak novel dye,,:D:D

syeedafabewlaz said...

beskan novel halovate,,,hehehe,,,i dah bce byak jugak novel dye,,:D:D

fynazsya said...

cik atin: sume stok org punyer la ..huhu..pinjam org juga ni :)

syeda: betul2!!..i'm one of the fan club hlovate! hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this widget here