Followers

Sharing is Caring.....

"Bukan siapa yang berkata tetapi apa yang dikatakan"
Hidup dan Matiku Hanya KeranaMU. Tunjukkanlah aku ke jalan syurgaMU

Friday, July 6, 2012

Rambutan ....

Rezeki ada di mana-mana....
buah-buahan pun rezeki juga kan?
sanggup ku bermandi peluh, berperang dengan semut lagi hanya semata untuk petik rambutan! sapa yang makan rambutan yang aku petik, mesti rasa terharu kan? haha

wahai pokok rambutan..
kenapa lah ko tinggi sangat..
susah betul aku nak petik ko weh!
dengan galahnya tak ade..tebang aje. habis cerita. haha..
(ni nenek tak tahu aww, wat kerja senyap2)

serius, duarius, tigarius...
rezeki buah rambutan memang banyak sangat kat rumah ni. cakap aje nak jenis ape. Confirm puas makan!
tapi pokok yang sangat tinggi, membantutkan semangat aku untuk memetiknya... :(
Bukan nak membazir, tapi tiada orang nak menjolok buahnya, haiwan nak disuruh panjat pun takde. huhuhu...so, hanya mampu melihat sahaja.

musykil juga bila terfikir....
orang kata, kalau kita makan benda yang ade semut, cepat lupa..
tapi kan...semut tu dah ade kat rambutan,, so, aku jadi pelupa bila makan rambutan? what?............

tapi mama aku kata,"alah, tak makna rambutan pun dah boleh lupa".. sentap woo! hahaa
sesiapa yang teringin untuk merasai panjat pokok rambutan, sambil makan rambutan kat atas pokok..
pergghhhh! masyuuukkk! tak caya meh datang sini. hee

ok, lunch time!
jemput makan rambutan.. menu hari ini, heheh ;0





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this widget here